lördag 23 december 2023

Dan före dan

Tiden bara rusar fram. Jag har jobbat och slappat, och jobbat och slappat. Och förberett lite för julen.

Dessvärre har jag även haft lite för många nätter med alldeles för dålig sömn så nu känns det som att jag ska bli sjuk. Vill inte. Vore så typiskt! Jag vill inte bli sjuk, och hinner inte, jag ska ju för sjutton jobba på juldagen. (Skulle egentligen vara ledig men kollega är sjukskriven.)

Måste få sova bra i natt. Bara måste!

I morgon är det julafton. Den första när inte alla barnen är hemma. Känns jättekonstigt att ett av dem befinner sig utomlands. Det är självvalt och frivilligt och jag tycker att hon gör helt rätt, men ändå, det är en väldigt konstig känsla. 

Idag har det varit klart väder och gnistrande vackert med snön. Men i morgon ska det bli flera plusgrader och regn. Blir förstås en mysig julafton ändå, men en vit jul är något speciellt. (Fördel plusgrader är att det blir barmark. MVH rädd för att halka och skada mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar