fredag 29 december 2023

Det blev jobb

Med lite drygt en timmes varsel fick jag frågan om jag kunde jobba. Det hade kommit en sen sjukanmälan (ja, det får man allt säga). Jag sa ja. Hade inga andra planer än att ligga i soffan och sträcktitta serie och äta onyttigt. 

På systerhotellet, så inte på mitt hotell. Allt blev som helt nytt igen. Suck!

Och eh ... som tur var hann jag få en liten genomgång på plats - det mesta är samma som på mitt jobb, men inte allt - och väldigt skönt att slippa ringa chefen i panik när man har gäster väntandes och inte har en aning om hur man kodar nycklar! 

I vissa lägen är jag INTE lugnet självt. 

Men det gick bra. 

Behövde bara skicka ett par frågor (hur man får igång ena tvättmaskinen och kanske någon fråga till). Inga samtal, inga konstigheter, inga misstag.

Jo förresten, ett misstag - att inte hålla koll på hur många som stod på parkeringen. Plötsligt dök en gäst upp och sa att det inte fanns någon ledig plats kvar till honom. Blev lite svettig och rädd för ännu en utskällning ... Men det fanns plats i garaget som tur var. Pheuw!

Jobbigast var att inte hitta allt till våffelbuffén, men det löste sig efter lite letande. Men allt tog längre tid än vanligt.

Hatar att vara helt ny och ha noll koll. Hatar! Men det går ju som tur är över. 

Idag är jag ledig och i morgon kör jag helg igen. Fyra kvällar i rad. Då gäller det att andas rätt och djupt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar