tisdag 2 januari 2024

Nu skriver vi 2024

Vi skrev 2024 igår också, men då jobbade jag och hade inte tid att blogga. Eller rättare sagt: jag hade för ont i huvudet för att skriva något.

Flera dagar i rad har jag haft rejält ont i huvudet. Inte den vanliga typen av migrän utan mer ... spänningsvärk. Vet inte ens om migränsprayen har hjälpt eller om det är vilan i mörkt rum som fått värken att avta? Som tur är har värken hållit sig borta medan jag jobbat, men slagit till när jag kommit hem. (Varit väldigt trött och matt på jobbet däremot. Nästan lite feberkänsla.) 

Igår höll jag på att bli tokig på värken! Så då bestämde jag mig för att be om ledigt ett par dagar och få liiiite längre sammanhållande ledighet. Jag har tagit en del extrapass på sistone och känner att jag behöver vara riktigt LEDIG. Fick ja på det, så nu ska jag ta hand om mig de här dagarna.

Herregud, är jag 80 år?! Krämpor krämpor krämpor!

Idag mår jag bra, om än väldigt trött och sliten. Ny på jobbet ... inte van vid skift ... haft upplärning två kvällar ... Igår kväll var jag ensam igen och det var väldigt lugnt på jobbet, tack och lov. Behövde verkligen en sådan dag. Men jag kände mig både vimmelkantig och matt. Kanske slappnade av också, eftersom jag visste att jag skulle vara ledig i flera dagar.

Ska ladda batterierna nu. Vill komma tillbaka till jobbet och känna mig pigg och stark igen. Tyvärr har det kommit ny snö så barmarken är borta, och jag som inte har några bra vinterkängor längre eftersom mina gav upp innan jul. De var ändå drygt tio år gamla. Kanske ännu äldre. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar