fredag 5 april 2024

Denna sköna ledighet!

Häromdagen fick jag något att tänka på. Ett hotell jag sökte en tjänst på för ett tag sedan ringde och frågade om jag fortfarande var intresserad ... Klart jag är - det är ett ställe jag verkligen vill jobba på, men nu har jag lovat bort mig på annat över sommaren ... Typiskt, är bara förnamnet.

Men på måndag börjar jag jobba lite mer regelbundet i butiken där jag har jobbat extra sedan augusti. Hon som äger butiken ska vara mer i köket och göra matiga saker medan jag ska ansvara för butiken. Det ska bli kul! Och spännande! (Äntligen ett jobb där min insats kan spela en avgörande roll för min framtid. Vilket lät mer dramatiskt än vad det är.)

Jag har tränat lite det här lovet och redigerat. Ja, jag är igång och redigerar manuset. Det kändes trögt och motigt i början men nu har jag kommit igång rätt bra. En hel del text försvinner, en del nytt tillkommer och resten skrivs om. 

Igår fyllde våra yngsta 23 år och under nästa vecka får en av dem nyckeln till sin första egna lägenhet. Det är nästan inte klokt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar