måndag 15 april 2024

Och ett litet hack i skivan

En vecka hann jag jobba innan Förkylningen slog till och slog undan benen och slog ut mig. Usch. Jag hatar (verkligen HATAR) att vara förkyld. Hatar det nästan lika mycket som att vara skadad eller på annat sätt nedsatt. 

Men vad gör man? Blir tyvärr inte piggare eller friskare av att hata (vilket är synd för annars hade jag blivit frisk på nolltid!) så det är bara att gilla läget och göra allt för att bli frisk så fort som möjligt. Vila mycket, dricka en massa vatten, tvinga i mig lite te, vila igen och dricka ingefärashot samt ta extra vitaminer.

Hatar också att inte kunna jobba. Nu blir en annan person lidande för att jag inte kan ställa upp och hjälpa till.

Men det går ju över. Finns betydligt värre saker att drabbas av. Får acceptera läget och se till att bli frisk. Men just nu är det väldigt synd om mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar