tisdag 23 april 2024

Jag blev frisk! Och lycklig!

Förkylningen satt i några dagar och jag var lite trött första dagarna, men kan lika gärna vara hängig i Spanien som i Sverige. Jag undrar om inte det behagliga vädret gjorde mig frisk fortare? 

Dock var det för årstiden ganska kallt. 18° och kylig vind. Men med rätt kläder var det ljuvligt, förstås.

Vi tog promenader, njöt av solsken (i lä var det såklart sommarvarmt) och doften från grannens blommande citronträd och drack cava.

Och så fick jag pysslat om mina växter lite. Älskar det! Alla har överlevt vintern även om några behövde lite mer kärlek än andra. 

Jag klippte bort allt fult, klippte in dem lite och gav både vatten och näring. En av bägarrankorna fick en välbehövlig föryngringsklippning, så nu hoppas jag att den producerar nya skott tills jag kommer ner igen.

Att ha en bougainvillea som behöver klippas ibland är inget annat än ren lycka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar