måndag 10 december 2012

Rubrik

Måndag.

Jag har sovit som en klubbad säl i natt. Ca åtta timmars sömn, utan en massa drömmar som tar över och styr och ställer. Så skööönt. Jag var värd det tycker jag.

Nu är det måndag. Mina barn slutar klockan tio pga att lärarna ska på begravning. En till synes frisk lärare, strax över 50-strecket, föll ihop efter en innebandyträning för några veckor sen. Så oerhört sorgligt.

Jag ska försöka skriva så mycket jag bara orkar innan de kommer hem och fyller huset av ljud.

Ikväll ska vi på julshow i Mölnlycke. Yngsta dottern ska uppträda med sin sånggrupp/kör. Ska bli roligt och mysigt.

Mina föräldrar ska komma och titta också, hoppas de kör försiktigt, hela vägen från Härjedalen där de befunnit sig några dagar.

Jag kan berätta att jag är mer än taggad att bli författare just nu. Jag har nämligen tappat bort all annan arbetslust. Inte ens om de ringde och erbjöd jobb på favoritstället skulle jag tacka ja med någon större entusiasm. Jag skulle såklart ställa upp, men utan större entusiasm. Jag vill bara vara hemma och skriva! Nu när armarna verkar må bra (eller i alla fall bättre) igen känns hela skrivargrejen mycket roligare igen.

Tjoho på det!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar