tisdag 11 december 2012

Trött och frusen

Ibland tar det på krafterna att jobba, även om det bara r fyra och en halv timme. Men vissa barngrupper kräver mer.

Idag har jag varit ute och åkt pulka och gungat barn. Nästan en timme i vintervädret - underbart! Sen var det dags för lunch. Och så himla god köttfärssås som jag åt idag var länge sen jag smakade.

Efter lunchen, som var en av de lugnaste jag någonsin upplevt som dagisfröken - så gott som knäpptyst hela tiden! Otroligt skönt! - läste jag Lotta på Bråkmakargatan för fyra barn. Sen ritade jag lite och sen fick jag hjälpa till att dra upp några dragkedjor, dra ner några byxben över kängor och sen promenerade jag hem.

Väl hemma blev det en kopp kaffe och en obscen mängd pepparkakor och lite patiens på iPaden.

Där har ni min dag, so far. Nu ska jag avsluta det här inlägget och försöka fortsätta på min roman.


Jag kan erkänna att det lockar en hel del att gå och lägga mig och sova en stund ...
.

3 kommentarer:

  1. De låter som en bra jobbardag!
    Jag har min kvar, nattjobb väntar men väglaget är inte de bästa nu när jag kikar ut :(

    Ha en bra skrivarkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En bra dag med andra ord.

    SvaraRadera