fredag 4 oktober 2013

Hemma ... hemma ...

Längsta dagen i mannaminne?

Trots lugn och fridfull dag med en promenad till biblioteket och två lekplatser. Jag blev ombedd att ta en massa foton under tiden och gissa om jag fotograferade! Nu är jag sugen på att skapa mig en egen Pluttra-blogg. (Pluttra är ett slags dokumentationsverktyg för förskolan).

På eftermiddagen fick jag en jättefin komplimang av ett barns mamma. Ett speciellt barn från mitt "första" dagis, där som jag är tre halvdagar i veckan och där som jag var under hela våren. Berömmet värmde mitt hjärta och jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det.

Vad lite det är som behövs för att glädja en annan människa. Jag måste försöka komma ihåg det och själv sprida lite glädje och värme.

Dagens två kollegor är också väldigt bra på att sprida positiv energi och jag tror att jag gör det till dem också. Hoppas jag i alla fall.

Lunchen idag var väldigt väldigt god! Tillagad på plats i huset och inte transporterad någon annanstans ifrån. Och så fanns det gott om mat, till skillnad från det andra stället. Jag blev mätt! (Och det utan att behöva gå och länsa skålarna på rester som jag ibland gör på det andra dagiset).

Nu ska jag redigera en stund.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar