måndag 21 oktober 2013

Insomnia eller nåt

Den här helgen skulle jag redigera en massa, hade jag tänkt. Det blev ingenting med det. I lördags gjorde jag annat på förmiddagen (minns inte vad) och på eftermiddagen åkte döttrarna och jag till Allum.

Igår var det fotbollscup med sonen. Jag kände mig tvungen att leka fotbollsmamma efter sonens "ni åker aldrig med ... jag måste alltid åka med någon annan" (vilket inte är sant eftersom maken är tränare och ofta kör och har med sig andra killar i bilen) (men som den duktiga flicka jag är var jag tvungen att åka dit och frysa halvt ihjäl mig).

När vi kom hem vid halv tre-tiden tog jag en varm dusch och sen la jag mig i soffan under pläden och sen lämnade jag knappt soffan förrän det var dags att äta hämtmat som maken fick fixa när han kom hem efter sin långhelg i Norrköping. Sen gick jag och la mig.

Idag är jag trött (igen!) efter nästan nio timmars sömn. Men jag har tänkt att jag ska redigera åtminstone ett par timmar nu på förmiddagen. I eftermiddag ska jag jobba. Återigen ett resultat av duktig flicka-syndrom. I kombination med att jag behöver varenda krona jag kan tjäna in just nu.


Till helgen är det dags för den årliga tjejhelgen. Vi är elva tjejer som ska åka iväg till hemlig ort, bo på hotell (äta hotellfrukost!), umgås och ha trevligt. Jag längtar!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar