onsdag 5 februari 2014

Mitt i vardagslyxen!

Bara vetskapen om en ledig dag gjorde att jag sov som en prinsessa i natt. Så himla skönt och välbehövligt.

Hinna prata lite med barnen och krama dem ordentligt.

Ta en första kopp kaffe med varm, skummad mjölk framför datorn och min text. Ja, jag har redigerat en del på morgonen.

Äta frukost med maken som inte skulle iväg förrän alldeles nyss.

Slängt in en omgång tvätt.


Om en stund ska jag göra mig en kopp elvakaffe och fortsätta redigera. Nu klipper och klistrar jag in färdiga kapitel i texten … Det mesta som behövde skrivas nytt för att de skulle passa in är redan skrivet. Tror jag. Man vet aldrig med ett manus har jag märkt. Det är liksom inte bara jag som bestämmer! Det är texten självt också. Men samarbetet känns ganska bra. Även om vi blir lite ovänner ibland. Men det är nog mest mitt dåliga självförtroende som står för den biten.
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar