söndag 2 februari 2014

Mnåh

Åkte iväg och köpte stavar till barnen. Gott så. (Mycket nöjd över min handlingskraft och - faktiskt - framförhållning!) Väl i butiken slog det mig att det vore bra om vi hade provat pjäxorna också. För om de är för små kunde vi passat på att köpa nya. När vi ändå var där liksom.

Nästa tanke: jag köper en omgång uppsättning. Kan lämna tillbaka om de inte behövs. Butiken har 365 dagars öppet köp!!

Problem: vet inte vilken typ av bindning de har på skidorna. Och köpa dubbla uppsättningar bara för att vara säker? Nej.

Väl utanför butiken, fullproppade med äcklig Burger King-mat som vi fick vänta apalänge på upptäcker jag att kvittot är borta. Gaaah!

Letar i väska, fickor, kasse. No kvitto. Åker hem. Häller ut innehållet i handväskan och letar letar letar. Nada kvitto. Letar i plånboken, men där la jag inte ner det, typiskt nog.

Mailar butiken och förklarar att jag vill ha en kopia av kvittot. Spaltar upp exakt vad jag har köpt och ungefär precis när jag betalade. Gott så.

Ger mig ändå inte. Kvittofan ska fram! Letar igenom allt igen.

Hittar ett litet oansenligt kvitto i plånboken.

Oj. Det var visst från butiken idag. Var det så det såg ut? Låg det i plånboken ändå då?

Fort maila butiken igen.

Frågan som kvarstår: måste jag dit snart igen för att köpa pjäxor? Vet inte, har inte hittat dem ännu.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar