söndag 9 februari 2014

Zzz ...

Funderar på att lägga mig och sova för natten ... Magen är mycket bättre men långt ifrån bra. Blir irriterad och spänd (väldigt obra för magen!) bara jag tänker på torsdagseftermiddagen. Och min egen dumhet. Men vad kunde jag gjort annorlunda?! Krävt att förskolechefen kommit och hjälpt mig? Nej. Jag är för duktig för det. För mycket duktig flicka alltså.

Jag var det. Duktig alltså. Men är inte längre. Hoppas jag.

Nästa gång jag eventuellt blir lämnad ensam med 16 barn tänker jag inte ställa upp. Då tänker jag KRÄVA att någon tar ansvar.

Nu skiter jag i jobbet. Jag är ledig. Men sjuk. Magen är utsliten. Vore jag inte ledig i morgon skulle jag sjukskriva mig.

Nu ska jag slänga mig försiktigt i soffan. Eller krypa ner under täcket i sängen och sova. Åhherregudsåskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar