torsdag 1 maj 2014

Brrrr

Det är 3,5 grader ute nu och stjärnklart. Mina tagetes som jag drivit upp och planterade ut härom dagen har dött. De frös ihjäl. Mina änglatrumpeter blev kvarglömda ute i natt och blåste nästan sönder. Samt såg frusna ut. Den ena bor nu i växthuset och den andra bor inomhus i natt.

I växthuset står ett par tomatplantor - måtte de klara natten! - och pelargoner som klarar lite kyla samt några andra växter som också klarar kylan. Kanske att jag borde plocka in vasen med kaprifolsticklingar? Äh. Orka. Dör de får jag klippa av nya.

Hur kan det vara så förbannat kallt undrar jag? Det är grönt och lummigt ute och solskenet får en att tro att det är varmt och skönt och så fryser man ihjäl när man kommer utanför dörren. Inte snällt.

I morgon är maken och jag lediga medan barnen går i skolan. Hehe! Jag hoppas på en någorlunda produktiv skrivardag. Alltså … redigerandet går åt skogen. Min fantasi är som bortblåst. Totalt väck. Kanske behöver jag döda några darlings … har en känsla av att mina romanfigurer ligger lite för nära mig och att det är därför det är så himla svårt att förändra dem.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar