fredag 2 maj 2014

Men vad sjutton?

Frost på gräsmattan?! Hur går det nu för mina omplanterade plantor i växthuset? Och mina tagetes, om det fanns minst tillstymmelse till liv i de små utplanterade plantorna igår kväll så är det garanterat borta nu. Skit också. Tur att jag inte planterade ut en annan blommande växt, vilket jag var nära att göra igår, den ska nämligen aktas för frost.

Ännu en klar och solig dag. Härligt! Men faktiskt - och nu får känsliga personer blunda - jag vill ha regn. Gräset och växterna behöver vatten nu. Sen kan solen och vårvärmen komma tillbaka.

Om en månad ungefär åker maken och jag söderut. Italien. Där har jag aldrig varit men länge velat åka till. Och så Rom av alla städer! Längtar! Innan dess vill jag ha kommit någon vart med redigeringen. Får bli till att gnugga geniknölarna ordentligt.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar