tisdag 20 maj 2014

Jag har sökt jobb ...

Igår hittade jag en tjänst som jag verkligen verkligen känner att jag vill ha! Så jag skickade en ansökan. Hade nästan lust att åka dit och lämna den personligen och visa dem hur perfekt jag är för jobbet. 

Det är på deltid. Det är under ca ett halvår, eventuellt längre. Det är i en miljö som jag är intresserad av. 

Det roligaste är att jag för bara några dagar sedan tänkte att jag skulle skicka ut lite intresseansökningar för just ett sådant här jobb!


Skulle jag få tjänsten innebär det att jag har en deadline för mitt skrivande. Jag kommer få lägga på ett kol. Vilket är bra. 

Det skulle också betyda att jag kommer få en ekonomi igen. Men det är inte främsta skälet till att jag söker jobbet. Om ni tycker att jag är lite hemlighetsfull så är det min avsikt! Återkommer med fler detaljer längre fram. Kanske …


Såg också ett annat slags jobb som jag också kan tänka mig. Ska nog skicka en ansökan dit också. Är dock inte fullt lika lockad av den tjänsten som den jag redan sökt. Men nu har jag väckt tanken på att börja jobba igen. Eller så här: mitt sabbatsår har tagit slut för länge sedan! Det var inte meningen att det skulle ta så här lång tid att skriva en bok. Och det var inte meningen att jag skulle få ett bryt för knappt ett år sen och börja om på helt ny story. Shit happens. Finns väl en mening med det som sker, eller?
.

3 kommentarer:

  1. Sabbatsår är ett så vackert ord. Ett jag verkligen skulle vilja nämna i samband med mig själv. Men jag får nog vänta på pension, istället. Det låter också trevligt.
    Fast nytt jobb kommer på en fin placering också. Det är kul att byta jobb. Håller tummarna för att du får det!

    SvaraRadera
  2. Sabbatsår är ett så vackert ord. Ett jag verkligen skulle vilja nämna i samband med mig själv. Men jag får nog vänta på pension, istället. Det låter också trevligt.
    Fast nytt jobb kommer på en fin placering också. Det är kul att byta jobb. Håller tummarna för att du får det!

    SvaraRadera
  3. Spännande, lycka till!

    SvaraRadera