söndag 28 september 2014

Bokmässan 2014

Vi kom iväg på Bokmässan, min dotter Amanda och jag! (Trots ett par dagars jobbig huvudvärk.)

Är så glad att jag gick. Kom hem med massor av ny energi, glädje och böcker.

Träffade Emmelie Hardenborg, Annelie Stålberg, Caroline Säfstrand för första gången IRL. Himla roligt! Sprang också på härliga Annika Mayer, som jag ju nästan känner vid det här laget!

Träffade även Åsa Hellberg och Simona Ahrnstedt och fick en väldigt trevlig pratstund. Vilka härliga tjejer de är! (Blev inte så lite smickrad när Simona mindes namnet på min blogg!) Och deras gemensamma framträdande var fantastiskt att lyssna till. Jag skrattade högt flera gånger!

Dottern och jag hamnade mitt i en flashmob också. Jag skulle precis peka ut Carin Hjulström som stod alldeles intill oss när ett par kvinnor började sjunga! Strax därefter var vi omringade av skönsjungande kvinnor och tjejer! Sååå häftigt! Om än lite pinsamt först. Kände mig väldigt bortkommen, samtidigt som jag blev väldigt sugen på att sjunga själv! Flashmoben var reklam för Carins senaste bok Irene Panik.

Vid Litet Förlag stannade vi till och pratade med ettt par personer som jag endast känner till via en facebookgrupp. Väldigt trevligt!

Vi såg kändisar också. Björn Ranelid var väl typ den enda som dottern också kände igen. De andra var nog lite för … erhm, gamla. Förutom Ken Ring, honom kände hon också igen. Jag råkade säga att jag inte var så förtjust i honom, när han stod precis bakom mig. Tror dock inte att han hörde.

Älskar hur kändisar och vanligt folk beblandar sig med varandra! Älskar att utgivna och kända författare är precis som vem som helst! Ödmjuka och trevliga. (Och inte glömt vilket helvete det är att skriva.) Åh, vad det inspirerar att gå på Bokmässan! Längtar redan till nästa år (och det gör Amanda också) och då ska jag vara bättre förberedd. Kanske hinna träffa fler bloggvänner?! Kanske kommer några att vara debutanter! Får börja spara ihop pengar redan nu till alla böcker jag ska köpa …

3 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle velat se Carins flashmob, hoppas den finns på nätet någonstans:)
    Kul att se!!

    SvaraRadera
  2. Jaså, var Ranelid där? Hur kunde jag missa honom? Såg du Guillou också? I så fall var mässan kanske inte trasig i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Åsa: :)

    Tjockisen: Såg inte Guillou, tyvärr. Men en rad andra kändisar som jag inte minns namnen på.

    SvaraRadera