måndag 1 september 2014

Jätte jätte jättesynd om mig

För jag är jätte jätte jätteförkyld.

Visste det. Blir man hostad i ansiktet och nyst på. Ja, då kommer äckelförkylningen som ett brev på posten.

Så mötet jag skulle haft idag, och fikan med en kompis, gick om intet. Men det är som de säger, den som spar han har.

Nu ska jag få i mig lite middag. Mjölk och cornflakes. (Kommentarer överflödiga). Snart ska jag se partiledardebatten. Jag vet, jag är lite störd, men jag älskar partiledardebatter, trots att jag avskyr när folk inte svarar på frågor, eller pratar i mun på varandra. Synd bara att vi inte har popcorn hemma.
.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar också partiledardebatter, trots att jag avskyr samma saker som du! :) Plus att jag blir så himla frustrerad och arg när de inte tycker som jag... Men kul är det ändå! Har missat att de kört igång med debatterna, får kolla play inser jag. Fast idag ska vi åka till Raleigh och rösta (sista dan det går), ska bli jättekul, så nu får jag bestämma mig trots att jag inte hängt med så mycket. Fast i år känns det så mycket mer viktigt att stoppa SD än att välja vilket annat parti man stöder så jag får gå på magkänsla helt enkelt. Synd att vi inte kan rösta i kommunvalet dock, då hade det varit lättare! :)

    SvaraRadera
  2. Jessica: Jag får bita mig i tungan för att inte skrika obscena saker, ovärdiga en 42-årig trebarnsmamma. Hm… :)
    Måste kännas konstigt, men ändå stort hoppas jag, att rösta så långt hemifrån. Är det enbart RD-valet ni får rösta i?

    Åh, vad jag längtar efter att träffa dig och prata irl! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, enbart riksdagen eftersom vi är utskrivna från Sverige och inte tillhör någon kommun längre. Känns jättekonstigt! Men det var häftigt att komma till konsulatet och rösta där, man blir lite extra patriotisk såhär långt hemifrån... Ska blogga om det!

    Jag längtar också! Hade tänkt att komma och hälsa på när jag kommer till Sverige och jobbar i oktober, men nu verkar det som om vi måste panikåka till Stockholm då istället och förnya våra visum. Tänk om du kunde komma hit igen, vad kul det skulle vara!

    SvaraRadera