torsdag 20 november 2014

Nu vill jag slita av mig mitt hår

Och inte bara håret utan hela jäkla skallen! Med hals och bröstkorg och hela rubbet!

Gaaaaaah!

Idén med att skriva varje kapitel i eget dokument är jättebra - jag har mer ordning och reda på kapitlen och jag frestas inte att gå tillbaka i texten för att "kolla" något (som sedan resulterar i nyskrivna meningar som tenderar att göra att allt till slut blir rörigt!) (Ja, jag talar av erfarenhet.)

Problemet är bara att det BLIR FEL när jag ska infoga alla kapitel i ett och samma dokument. Helst eftersom jag har två huvudkaraktärer - två mappar - två av alla kapitel.

*fula ord*

Idag har jag förutom skrivit två kapitel försökt foga samman alla kapitel i ett nytt dokument. Därefter har jag kollat hur många ord samtliga kapitel består av (finns en käck ruta längst ner i varje worddokument som talar om siffran, jag behöver alltså inte räkna själv!) och sen lagt samman alla.

Det diffar ganska rejält. Antingen har jag gjort fel när jag infogade till dokumentet och infogat något kapitel två gånger eller så har jag noterat och räknat fel när jag gått igenom alla dokument.

Alltså, jag vet inte vart jag ska ta vägen! Hade jag varit ensam hemma hade jag skrikit något fult och hemskt. Nu får jag nöja mig med att säga "så dumt, så himla himla dumt." Så förbannat jobbigt.

Och nu måste jag laga mat också.


2 kommentarer:

  1. Hm, det låter som om du gör det rätt besvärligt för dig själv.
    Var för har du inte alla kapitel i samma dokument?

    SvaraRadera
  2. Åsa: Därför att då är jag inne och pillar i texten, skriver om meningar och stycken och rör till. Gillar att ha olika dokument, men i fortsättningen ska jag se till att infoga dem i rätt dokument med en gång.

    SvaraRadera