tisdag 4 november 2014

Regnet det bara öser ner

Det gjorde ont när regnet piskade mig i ansiktet i morse när jag i full fart rullade med cykeln ner för backarna. Det borde finnas cykelhjälmar med visir.

På jobbet har jag ätit frukost och målat naglar. Jo, det var spa-dag på förskolan. Barnen fick fotbad, massage och manikyr. Hur mysigt som helst. Jag hade också velat lulla omkring i badrock och tofflor. Och fått massage.

Jag har träningsvärk idag och värre lär det bli i morgon. Får kanske sova med morgondagens kläder, för att slippa gå till jobbet i nattlinne. För jag misstänker att jag inte kommer kunna lyfta armarna i morgon.

Jag har kalkat av kaffebryggaren, gjort rent filtret till spisfläkten och nu puttrar en broccolisoppa på spisen. Eller ja, broccoli i alla fall. Inte så mycket till soppa, än, men det ska bli.

Annars är det stiltje. Fast jag skriver. Det är bra.
.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att fixa spa-dag för barnen!
    Men, som du skrev, då vill man ju själv oxå få det...

    SvaraRadera