söndag 24 januari 2016

DÄR blev jag klar


Nu är sista versionen ivägmailad till redaktören. Och det känns så skööööööönt!

Nu hoppas jag bara (innerligt) att det inte är några dumma saker som hamnat fel när jag klippt och klistrat … eller att jag lyckats röra till saker, personer och scener.

Plötsligt hittade en turkosmarkerad mening mitt i en dialog (en notering till mig själv): "Få in här det där hon tänkte …" Eh? Vid sådana tillfällen känner jag mig inte helt trygg med mig själv.

Och nej, jag har ingen aning om vilket jag syftade på. Borde skrivit ner det, såklart. Precis som jag borde skrivit ner alla andra bra idéer jag fått under skrivandets gång. En idé är ingen idé om man inte antecknar den.

Att tänka "Det här kommer jag ihåg för det är en så himla bra idé" är inte jättesmart, hur bra idéen än är!


1 kommentar: