onsdag 27 januari 2016

Tingsrätten

När jag inte skriver så jobbar jag. När jag inte jobbar så sitter jag som nämndeman i Tingsrätten, och idag var min första dag där.

Egentligen skulle jag suttit med i en vårdnadstvist, men då jag känner en av advokaterna blev jag flyttad till ett brottmål.

Det var både spännande och intressant. Men framför allt blev jag trött. Orkade knappt hålla ögonen öppna mot slutet. Att sitta och lyssna koncentrerat i drygt 2,5 timmar är ganska jobbigt, när man inte är van.

Och nu är jag så trött att jag redan slumrat till i soffan. Längtar efter att få sova.

Och skrivandet? Jo. Det går uselt just nu. Det här debutantporträttet jag ska skriva är jättesvårt! Får nog skjuta upp det till i morgon.


2 kommentarer:

  1. Juridik, min första akademiska karriär, men det var ett riktigt bra sömnmedel ibland......men det är intressant!
    Det är bra att det finns bra nämndemän, jag tror du är en bra sådan!!!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sömnmedel ja :) Men också väldigt intressant.

      Radera