onsdag 13 januari 2016

Skrivfria dagar

Igår låg jag på soffan nästan hela dagen och kollade Vänner. Till middag värme vi rester från kvällen innan. (Tackgodegud för rester!)

När jag skulle sova kunde jag såklart inte somna, eftersom jag hade vilat hela dagen. Och den lilla lilla rundan runt grannskapet tidigare på kvällen var inte mycket till motion eller luftintag.

Hur som helst. Jag måste ha somnat till slut, för jag vaknade tidigt, av yngsta dotterns alarm. (Det har hänt att jag har fått gå upp och väcka henne, trots att alarmet ringer i hennes rum.)

Jag har varit på studiebesök på Tingsrätten idag och fått passerkort och rundvisning. Jag börjar som nämndeman om två veckor. Något jag ser väldigt mycket fram emot. Delvis med blandade känslor, eftersom det säkert kan bli en del otäcka och jobbiga saker. Men mest är det nog nyttigt och lärorikt, tänker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar