torsdag 8 september 2016

Alltså, det här med träning!

Igår hämtade jag ut mitt kort på Nordic Wellness och passade samtidigt på att köra styrketräning i 50. Jag körde rätt lugnt med låga vikter och få repetitioner. Ändå blev jag darrig i vissa muskler och idag har jag lite go träningsvärk.

Igår kväll körde jag ett yoga-pass. Första "riktiga" passet någonsin. Om man räknar bort nybörjar-yogan som jag testade på förra hösten. Riktigt skönt! Yoga ska jag definitivt gå på varje vecka.

Den främsta anledningen till att jag alls köper ett gymkort är hälsporren jag har i ena foten. (Och att jag fick kortet för 50%.) Jag måste konditionsträna och när jag inte kan springa får jag cykla.

Sitta på en cykel inomhus och svettas är inte kul. Jag tycker att det är trist att spinna. Men alternativet att fis-cykla på min damcykel ... nej, det är inget alternativ. Inte heller om jag lånar min systers mountainbike och cyklar i terräng. Jag är nämligen rädd för att cykla fort, har jag insett.

Det får helt enkelt bli spinning det här året.

När jag kom hem efter yogan igår var jag lycklig! Kroppen var trött efter både styrketräning och yoga - men på ett skönt sätt. Jag kände mig lugnare än på länge. Och nu längtar jag tills jag ska träna nästa gång. (Och nu gäller det att hålla igen i början, så att jag inte förivrar mig.)

I morgon blir det yoga igen. Annan instruktör än igår och 45 minuter istället för en timme. Jag funderar på att kanske köra några maskiner i gymmet innan. Eller ett gäng situps på pilatesboll. Eller bara testa att hänga en stund i en sådan där chins-ställning (?) och se om jag härdar ut i mer än tjugo sekunder.

Jag blir lycklig av att träna! Jag blir lycklig av att känna att jag kan bli stark igen. Jag ska bli stark igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar