tisdag 13 september 2016

Flow på g?

Jag vågar inte ropa hej ännu - men skrivandet känns kul igen och det går bättre än på flera veckor.

Igår ältade jag med en kompis (som även är testläsare) och hon tvingade mig att ta tillbaka ett par karaktärer som jag strukit ur manuset ... Vid närmare eftertanke insåg jag att det är klart att de ska vara med!

Det är bara att stryka de tråkiga och ointressanta delarna ur ursprungsmanuset och ändra lite. ("Bara" och "lite". Ouff. )

Men jag tänker på det som en etablerad författare (Simona Ahrnstedt, tror jag) skrev en gång: Är det inte svårt gör man inte rätt.


2 kommentarer:

  1. För att vara Simona var det rätt korkat sagt:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske minns fel? Jag tycker att det känns rätt bra att någon som skrivit flera böcker skrev så ...

      Radera