söndag 11 februari 2024

Typ forts på förra inlägget

Fler tankar kring att skriva eller inte skriva:

Ibland undrar jag om jag använde skrivandet som en ursäkt för att få kliva av ekorrhjulet. Jag hade tröttnat på kontorsjobb, måndag till fredag åtta till halvfem. Tröttnat något fruktansvärt mycket. 

Jag ville bli författare, sa jag. Men ville jag det? Eller var det den perfekta anledningen för att få vara hemma något år?

Det här har jag frågat mig själv flera gånger sista åren. Men jo, klart att jag ville skriva! Och jag vill fortfarande skriva. Bara tanken på att kunna ta med mig "jobbet" till exempelvis Spanien ... kunna dryga ut min kommande väldigt knappa pension med att sälja böcker! Vilken dröm det vore! 

Men varför ägnar jag inte all min lediga tid åt att skriva? Varför hittar jag anledningar och ursäkter för att slippa?

Och varför i helvete hela friden går jag med nästan ständigt dåligt samvete över att jag borde skriva klart?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar