torsdag 29 februari 2024

Viss klagan lönar sig

Ibland är det att få gnälla över skrivkramp och vånda som behövs för att det ska släppa.

76400 ord mäter mitt manus nu. Och om ca 12000 ska jag börja redigera. Kanske tidigare. Beror på när jag känner att det är "färdigt". Så färdigt det nu kan bli som ett första utkast.

Det kan hända att jag inte kommer upp i 90' i den här vändan och då får det vara så. Jag kommer ändå att behöva skriva till en del vid redigeringen. (Och ta bort en massa ...) Men det viktigaste är att det känns bra när jag är klar. Inte att jag nått ett visst antal ord. 

Orkar knappt tänka på vilket hästjobb jag har framför mig, med att få ihop alla trådar, och ändra om i handlingen så att det blir en bra dramaturgi ... som det är nu är det en lång och långsam inledning. Och lite för mycket som händer lite för sent i handlingen. 

Japp, jag har att göra. Men det tänker jag inte på nu, nu gäller det att få ihop ett råmanus.

Fast först av allt ska jag sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar