fredag 12 juni 2026

På skrivfronten intet nytt

Idag var det skolavslutning och jag har valt att ta ut mina semesterdagar i ledighet så jag har precis gått på lång semester!

Nu tänker jag gå ner i varv, komma ikapp med tvätt och städ, greja med lustfyllda saker i trädgården och kanske fortsätta skura altanen. Och kanske leka lite med akvarellfärger. 

När jag är ikapp mig själv lite ska jag ta tag i skrivandet igen, skaka bort skrivkrampen och strunta i de negativa tankarna ...

Men jag börjar med att köra ett rehabpass, kanske tar en promenad trots regn och sedan sova.

 

onsdag 3 juni 2026

Men nu så, kanske snart i alla fall ...

Efter vila pga axelbekymmer kom en släng av skrivkramp som följdes av bristande självförtroende. Men så tog jag mig i kragen och öppnade mitt tredje påbörjade manus. Jag ska försöka förenkla det lite för jag tror att jag krånglar till storyn och personerna lite för mycket. Det blir rörigt. Och när jag tänker på vissa andra (ibland hyllade) författare så skriver de väldigt lättsmält. 

Jag VILL ju skriva. Åtminstone vill jag det ibland. För vad annars vill och kan jag?!