tisdag 8 augusti 2023

Ska inte klaga på sommaren

Jag har fått rejält med sol och bad och värme den här sommaren. Så jag kan verkligen inte klaga, alls. Faktiskt så mycket värme och sol så att jag till slut tröttnade och längtade efter mulet och regn, vilket jag alltid gör eftersom jag inte gillar när det går över 30° eller när jag drabbas av soleksem. Så ock i år. Tyvärr. 

Albir. Vår stenstrand, där det blir djupt nästan direkt, men där man slipper dra med sig sand hem ... dock kan man få en del bös innanför badkläderna om det går vågor och om man glömmer simma ut och "tömma" byxor och överdel innan man går upp.

I år fick jag möjligheten att paddla SUP på Medelhavet. Otroligt häftigt, även om det den dagen gick lite för höga vågor för att jag skulle våga ställa mig upp. Men det var väldigt roligt ändå. När vi vände tillbaka hade vinden tilltagit i styrka och det var gul flagg på stranden!

A kom ner två dagar efter att jag hade landat (jag flög ner två veckor efter att P bilade ner). Hon ville sola, bada och titta på fina saker. Och en av dagarna åkte vi till otroligt charmiga Villajoysa som ligger strax söder om Benidorm. Väl värt ett besök med alla färgglada hus och sin vackra sandstrand. Men vi lät bli att bada - vi föredrar vår stenstrand. Och helt ärligt orkade vi inte släpa omkring på badväskorna heller.

I år fick vi äntligen besök av mina föräldrar! De skulle egentligen kommit redan förra sommaren, men ödet ville annorlunda. Men i år blev det av. Tyvärr prickade de in några riktigt varma dagar, och stannade därför inte så länge innan de åkte vidare norrut och lite svalare väder. Men jättekul att de kom och fick se vårt härliga ställe.

Takterassen - platsen vi allra helst befinner oss på. Här intas morgonkaffe och frukost, elvakaffe och lunch, här hängs tvätt på linor (och torkar oftast på nolltid) och här äter vi middag och njuter av väl kyld cava och vacker utsikt.

Kan i skrivande stund, när ovädret Hans drar in mängder med regn över oss, inte fatta att jag frivilligt gav mig iväg därifrån! Felbeslut deluxe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar