tisdag 22 juni 2010

Lunch

Lunch har intagits och en maskin har körts. Jag kan bara inte låta bli att tvätta när vädret är fint och tvättkorgen svämmar över. Nu behöver jag nog vila mig lite. Kanske i solen. Kanske inte i solen. Man ska ju helst inte vara med näsan i solen när man är förkyld. Men om jag placerar näsan i skuggan då?

Jag har sovit förr på soffan på altanen, skulle lätt kunna somna på den igen. Om det inte vore för jättesågen allan som står och väsnas i närheten.

Något annat finns inte att berätta. Jag önskar att jag vore helt frisk och kry. Eller åtminstone pigg, och ledig så jag kunde njuta av finvädret. Men en liten vilostund och sen en kopp kaffe och massor av choklad.

Kanske tvätta lite till? Eller kanske inte, jag är ju faktiskt hemma från jobbet av en orsak. Och jag känner det, i form av hög puls. Men eländet går väl över så småningom?

2 kommentarer:

  1. Jag avundas dig som kan tvätta och hänga ut direkt.
    Hemma tvättar jag och forslar blöt tung tvätt till stugan för att kunna hänga den.
    Det blir inte så ofta, tvättar för hand det som går och sparar det tunga för tvättmaskinstvätt.

    Däremot avundas jag inte sommarförkylningen. Försök ta det lugnt, sov på verandan i skuggan och samla krater istället för att ttvätta mer..

    SvaraRadera
  2. Ulrika: Det är skönt att kunna hänga ut.
    Jag tvättade inte mer... la mig i skuggan och slumrade - skönt, men jag har fortfarande feber.

    SvaraRadera