tisdag 23 juni 2015

(Förlåt. Världens tråkigaste inlägg)

Nu blir det gnäll.

Om två dagar åker maken och jag till Italien. Det är ALLT mitt liv kretsar kring just nu. ALLT. Mer eller mindre i alla fall. Det är kläder, handväskor, skor - vi ska bo på ett riktigt fint hotell och då krävs (min egen uppfattning) lite finare klädsel på kvällen.

(På dagarna blir det tyvärr sunkiga joggingskor som inte luktar hallon, pga vi vill promenera mycket - kombinera nytta med nöje. Och jag har inte råd att köpa nya, snygga joggingskor just nu.)

Hur som helt. Italien. Jag längtar. MEN, (gaaaah) jag har varit lite förkyld sedan i typ torsdags. Inte mycket, men känt lite kill och svid i hals och svalg. Igår kväll tog jag tempen och hade 37,0. Normal temp för mig är 36,5 så jag kände att det var något i kroppen.

Nyss hade jag 37,3 - på morgonen! :( :( :(((

Det kan ha varit pga druckit kaffe precis innan. Vid försök nr två hade jag 37,0 och vid försök nr tre hade jag 36,9. Nu tar jag tempen en fjärde gång och väntar med spänning … (sneglar mot termometern) 37,1. Skit också. Skit skit skit.

Nej, jag är inte direkt döende, men jag är orolig för att det ska bli värre för varje dag. Vill verkligen inte komma ner till Italien och må dåligt! Absolut inte.

Just idag, just nu är det väldigt synd om mig. Jag hoppas att måendet har att göra med dålig nattsömn. Fattar inte varför jag sover så himla uselt.

Så. Det var allt gnäll för nu. Nu måste jag köra igång en maskin med tvätt.


6 kommentarer:

  1. drick citron och ingefärs-te, koka upp vatten och häll i en mugg med tunna skivor av färsk ingefära och citron. Låt dra en stund. Drick. Upprepa! Håller tummarna för att det inte blir något mer! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa tipset! Ingefära har jag nästan alltid hemma, och hade även citron hemma, dagen till ära.

      Radera
  2. Håller tummarna för att du blir frisk, inte kul att vara sjuk på resa. Kul med Italien, jag har aldrig varit där.
    Krya på dig. Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känner mig bättre nu. Skönt :)

      Radera
  3. Nej, du får ju inte bli sjuk nu! Håller tummarna så hårt jag kan att du ska hålla dig frisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bättre nu. Era hållna tummar verkar ha hjälpt!

      Radera