lördag 24 februari 2018

Mycket nu

Det är så mycket nu, många tankar och funderingar som snurrar. Jag önskar att jag kunde ta mer lättvindigt på saker.

I torsdags eftermiddag började jag få smygande huvudvärk, som satt i hela natten och hela fredagen. Trots två Alvedon under natten. Jag kämpade mig till jobbet, försökte hålla humöret någorlunda uppe, kom hem och rasade i säng.

Värken gav inte med sig.

I morse var jag desperat. Önskade ett tag att jag kunde få spy, för att få värken att lätta.

Hittade en läkare online som jag chattade med. Fick recept på migränmedicin. Väckte maken som åkte till Apoteket. Efter en halvtimme hade värken gett med sig. Inte helt, men så gott som. Tack och lov!

Vilken underbar känsla när helvetesvärken började försvinna. Det var som att känna livet återvända!

Jag vet inte riktigt hur jag ska överleva den här terminen. Jag stressar för mycket, jag spänner mig för mycket och jag återhämtar mig för lite. Hur ska jag bli pigg? Hur ska jag bli stark? Jag vet inte. Jag vet bara att jag måste göra något. Och det måste nog göras nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar