måndag 21 maj 2018

Stängningsdag blev semesterdag

Jag vaknade av mig själv en halvtimme innan klockan ringde. Gick upp och gjorde mig i ordning för jobb.

Hela tiden med en stark känsla av att jag ska vara ledig istället.

Jag har semesterdagar att ta ut och jag har inget vettigt att göra på jobbet idag. Alla som ska vara kvar i höst ska sitta i sina arbetslag och prata ihop sig. Eftersom jag slutar på fredag kändes dagen meningslös.

Cyklade ändå dit, pratade med rektorn och fick ja på att vara ledig. Behövde du komma hit för att fråga det, skrattade hon :)

Det kändes bra att inte bara ringa så där i elfte timmen. Och en cykeltur i morgonsolen är aldrig fel.

Nu blir det en andra kopp kaffe (efter den tidigare jättebaljan ...) och lite manus-skrivande i uterummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar