torsdag 13 oktober 2022

(Rubriktorka)

Nu har jag jobbat ... tror det är tre veckor på mitt nya uppdrag och jag trivs riktigt bra. Idag var det först medarbetarsamtal (inga konstigheter) och ett annat möte (inga konstigheter det heller) och sist på dagen hjälpte jag min ersättare med lite småsaker. 

Saker och ting rullar på och det känns rätt bra. Ekorrhjulet kallas det visst. Inte mitt favorithjul direkt, men det är något tryggt i det ändå. 

Nyss kom en manusidé flygande till mig. Funderingar på hur jag kan ändra om i befintliga manuset och göra det till en fortsättning på debutromanen. Det verkar som att den kanske vill skrivas trots allt? Äh, ska inte ropa hej än. Har en bit kvar innan jag ens är framme vid bäcken. Och nu är det dags att sova.

Som tur är är det snart helg igen. Helg betyder skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar