söndag 14 maj 2023

Slut!

Så. Nu är en av de skönaste helgerna på länge slut. Tyvärr. Den hade gärna fått hålla på i flera veckor. Vädret har varit perfekt, jag har känt mig avslappnad och tillfreds och jag har verkligen kunnat släppa jobbet och kopplat av. Så himla välbehövligt. 

Maken har varit i Småland, äldsta dottern har varit i Spanien, yngsta dottern har jobbat på sitt roliga jobb (Liseberg) och sonen har sprungit Göteborgsvarvet och varit med kompisar. Alla har haft det bra.

Ekarna har slagit ut och nu är allt underbart grönt och ljuvligt. Och en av mina syrener doftar fantastiskt!

Enda lilla smolket är att det är ny jobbvecka i morgon. Men jag börjar lite senare på måndagar och det gör det hela lite lättare. Och så är det kortvecka, inte att förglömma! 

Nu återstår bara att göra 'duvan' och sedan stupa i säng. Gud så skönt.


1 kommentar: