fredag 12 februari 2010

Glöm allt jag sagt!

I alla fall vad gäller bloggande from ikväll och en vecka framåt. Förra årets veckas lilla surfande kostade 22 000:- - men det gick på makens jobb som tur var. Tjugotvåtusen. Herrejävlar. Och surfa från mobilen kan jag fetglömma! Stäng av den, sa maken. Jaha.

Se så bra koll jag har. Inte.

Livet blev helt plötsligt lite tråkigare. Inget bloggande på en hel vecka?! Hur ska det gå?

Fast det kanske är nyttigt för mig att komma ifrån bloggen, Facebook, Twitter... Lite semester, och besök in the real life. Koppla ner, koppla av, slappa. Ladda batterierna. Tänka egna tankar. Leka med barnen i snön. Spela spel. Kanske måla? Eller kanske inte. Men fotografera en del! Åka skidor, om jag blir frisk någon gång. Promenera.


Fan att det är så dyrt att surfa i Norge.

11 kommentarer:

  1. Och i dagens aftonblad står det om någon som kollade på VM sändning via datorn, just i Norge, och fick en nätt räkning på 140 tusen något. Inte så kul! Så jag väntar hellre till du kommer hem än att du ska ruinera dig.

    SvaraRadera
  2. Hur kan det vara så dyrt???
    Måste ni verkligen fjällsemestra i just Norge?
    Lite sent att ändra på det nu kanske...

    Ha det så skönt (trots att du inte kommer ha internet, eller kanske pga?)!!!

    SvaraRadera
  3. Och hur ska det gå för oss?? Hur ska vi klara oss utan dig? Oavsett om vi tråkas ihjäl, så ha en skön vecka :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Va synd! Tänk om ni hade semestrat i svenska fjällen i stället...

    SvaraRadera
  5. Singelmamman: Jag också.

    Nilla: Norge är dyrt. Kostar dubbelt så mycket svenska pengar att köpa norska.
    Tack!

    Fru Venus: Inte då! Det finns massor av roliga bloggar!
    Tack!

    Gafflan: Ja då hade jag kunnat bloggat desto mer... mycket mycket mer!

    SvaraRadera
  6. Himla otur att ni inte skiter pengar *suckar*

    Kan ju iofs vara nyttigt att vara utan dator en vecka. Det bör man ju klara?
    Eller?

    Jag skulle då inte vilja iaf. Får nog abstinens.

    Men du kan ju förutom umgås med familjen ägna din nu tappade datortid till boken *kom på*
    Eller?

    SvaraRadera
  7. Men Jisses! Hutlöst dyrt! Även om din blogg kommer att vara saknad så kan man ju göra betydligt mycket roligare saker för dom pengarna! Ha en riktigt skön semestervecka och njuta av sol och snö!

    SvaraRadera
  8. Ulrika: Skita pengar hade varit något det! Inget skitgöra direkt!
    Ja, kanske får jag inspiration till att skriva på boken. Hoppas!

    Märta: Kanske, kanske kan jag sno åt mig lite tid till att smygblogga! Något litet inlägg, kanske... hoppas jag.

    SvaraRadera
  9. Men tänk så mycket vi kommer att få att läsa när du kommer hem och ska berätta om allt mysigt du har varit med om!
    Fast det är jobbigt att leva sådär mycker IRL hela tiden :)

    SvaraRadera
  10. Realist: : )

    Oslo: Ja, men vackert!!!

    SvaraRadera