söndag 21 februari 2010

I hate spam!

Den senaste veckan har jag fått tre olika kommentarer som väldigt mycket liknar spam. Den första var något om att samla in pengar till barn i Haiti. Behjärtansvärt kanske, men finns det inte redan många organisationer att skänka till? Varför i hela friden skulle jag skänka pengar till en privatperson, som i sin tur lovar att skänka vidare till Haiti?

Den andra minns jag inte i nuläget vad den handlade om. (Hur kunde jag glömma så fort? Jag läste den häromdagen ju!) Jo, jag tror det var om miljön och uppvärmningen och så...

Den tredje kom precis nyligen och är reklam för en viss sportsko. Och nej, jag skriver inte ut namnet!

Gemensamt för dessa tre kommentarer är att de är gjorda i samma inlägg (som jag skrev för flera veckor sedan) och de är skrivna på engelska.

Men se, jag publicerar dem inte! Jag gör gärna reklam, men då väljer jag det själv.

4 kommentarer:

  1. Jag har blivit utan sånt, tack o lov, men en spanjor som försökte ragga besökare har jag haft. Skulle ha funderat på det om det gällt irl ;-)

    SvaraRadera
  2. Riktigt av dig.

    Jag har fått reklam någon enstaka gång, och jag publicerar aldrig de kommentarerna.
    Himla onödigt med kommentarer som inte är kommentarer. Tror dom att man publicerar dom?

    Jag har då aldrig sett en sådan kommentar (reklam) på någon blogg ännu. Tur det.

    SvaraRadera
  3. Venus: IRL hade ju varit trevligt kanske!

    Ulrika: Grejen är nog den att många som får en sådan kommentar blir nyfikna och besöker sidan. Fast inte jag då! Ha!

    SvaraRadera
  4. Så rätt så!

    Häromdagen... Inte konstigt att du glömt. :) Ibland glömmer man ju saker från ena sekunden till den andra.
    Kan ju fundera på hur minnet kommer att vara när jag är 70+ om mitt minne är såhär dåligt redan nu.

    SvaraRadera