lördag 3 juli 2010

En varm varm lördag

Vi har redan nästan 25° i skuggan! Puh! Växthuset var redan jättevarmt när jag öppnade där.

Idag blir det sen frukost på balkongen, kokt ägg, makens scones och kaffe. Jag tar mig en tallrik fil och musli eller havregryn, eftersom jag försöker undvika för mycket kolhydrater och mackor. Men en eller två varma brödbitar tänker jag unna mig. När smöret smälter är så himla gott!

Som tur är fläktar det här idag! Fördelen att bo högt när det är varmt, det blåser alltid.

Och där pep tvättmaskinen till, dags att hänga ut tvätt. Den lär torka på nolltid. Sen ligger lördagen nästan helt öppen. Köpa present, köpa parasoll, åka och bada. Och så gå på trevligt 40-årskalas i kväll.
.

2 kommentarer:

  1. En höjdarlördag hör jag :-) Ha så kul! Kram

    SvaraRadera
  2. Det lät som en underbar lördagsagenda! :)

    SvaraRadera