måndag 5 juli 2010

Och nu blev jag trött

Jag borde, och jag ska, ge mig ut och jogga eller åtminstone powerwalka. Men jag vill helst bara lägga mig ner i soffan och sova en liten stund. Kroppen har gått ner i semester-vaddetnuheter och vill bara slappa och sova och vila.

Men jag ska. Jag ska. För bövelen ska ut och röra på mig! Jag har för mycket spring i benen som jag måste göra mig av med - jag vet, det rimmar illa med latmasken som precis brett ut sig. Gäsp!

Äldsta dotter är på kalas med bästa kompisen, på Lek- och buslandet! Hon var så lycklig! Sonen är med morfar på fotbollsmatch och han är nog också väldigt lycklig, och lilltjejen leker med en av sina bästa kompisar. Och jag sitter och slits mellan att lägga mig ner och sova eller ge mig ut och gå.
.

5 kommentarer:

  1. Vi kan väl sova i dag och springa i morrn? Jag har ju semester och lat är både för-och efternamn. Släpar inte ens ut arslet och går en kärringpromenad en gång.

    SvaraRadera
  2. Om man är TRÖTT är det direkt skadligt att träna (har jag hört) därför har jag avbokat mitt pass idag

    SvaraRadera
  3. Själv tränar jag med att springa upp och ner i trappor, till tvättstugan, bära ut sopor och effekten av det är att jag nog kommer att slockna med huvudet i knät innan jag hinner gå till sängen.

    SvaraRadera
  4. Åh, ja! Sova är skönt. Tvingade mig ut på promenix i rask takt förut. Det var svettigt och tröttsamt men ack så skönt när jag kom hem. NU är jag PIGG!

    SvaraRadera
  5. Fisalisa: Jag har varit hurtig! Gud vad trött jag är nu, men nöjd!

    Shamrock: Det skulle jag läst innan jag gav mig ut...

    Singelmamamman: Men du får det städat på köpet! Bra!

    Gafflan: Sova är jätteskönt! Jag var också ute, men jag är inte pigg, jag är trött. Nu sova!

    SvaraRadera