tisdag 15 mars 2011

Jag jobbar, alltså lever jag

Man vet att man lever när något är jobbigt eller svårt, sägs det. Men jag tycker nog snarare att jag lever när jag har roligt. Eller är ledig.

I morgon är ledig onsdag. Jag har inte så många sådana kvar nu, eftersom jag snart börjar nytt jobb. Så jag känner att jag måste njuta och leva extra mycket då.

I morgon blir det en kopp kaffe i soffan, med datorn i knät och sen får det bli en till kopp ute i växthuset. Förhoppningsvis är det sol i morgon och då blir det ljuvligt där ute (där inne). Åh, vad jag älskar mitt växthus! Om ni bara visste.

Men jag har inga plantor där ännu. De står i vardagsrummet och i allrummet och ser fula ut. Men i morse hittade jag i en av småkrukorna en lite grön sak! Och då insåg jag att de, som jag hoppades var tomater, i krukan bredvid, i själva verket är ogräs. Som jag befarat alltså. Men en paprikaplanta är på väg upp. Alltid något! I år ska jag lyckas få dem röda har jag tänkt. De blev bara gröna förra året och jag gillar inte gröna paprikor.

Nu ska jag jobba.
    .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar