lördag 19 mars 2011

Sol och huvudvärk

Jag har inte haft huvudvärk på länge nu, men idag slog den till. Inte med någon stor kraft direkt men att den slog till alls är lite irriterande. På en lördag. När man ska vara ledig och ha det skönt, och pyssla med en massa roliga saker. Dumma stress på jobbet, och dumma mig som låter mig stressas.

Maken och jag har hinkat i oss inte mindre än två muggar kaffe, men nu är det dags att sätta fart. Vi ska till Bråta och slänga skräp (återvinning) och sen ska vi till systemet i Mölnlycke och handla vin. Sen blir det någon trädgårdshandel av något slag. Jag har kommit på att jag ska ha säckväv som skydd mot solen i växthuset.

Ikväll ska maken på middag med politiker men jag slapp följa med och ska sitta hemma i soffan, dricka lite vin, och skriva på min text. Tror jag. Kanske tittar jag på Love Actually.

Nähä, byta om kanske och putta lite färg i ansiktet. Göra lite nytta helt enkelt.
   .

7 kommentarer:

  1. Ååååh trädgårdshandel... Snart ska jag också dit och handla. Måste bara vänta på att den sista snön försvinner vid torpet.
    Plantera sig lite låter ju som en alldeles utomordentlig hobby. Åtminstone tills man har misslyckats med den. Men vem vet? Bara för att man dödar varje krukväxt man har hemma är det väl inget som säger att man inte kan ha gröna utomhusfingrar, va?

    SvaraRadera
  2. Förmodligen stress när huvudvärken dyker upp på lördagen (när man slappnar av efter långa veckan)
    Nu börjar trädgårdstiderna igen. Härligt med växthus!

    SvaraRadera
  3. Dvd eller tv? Går den på tv ska jag också se den... förstås!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att huvudvärken försvann i ett nafs :)
    Låter gott med ett glas vin och en bra film!

    SvaraRadera
  5. Hoppas huvudvärken gått över så du fick njuta av dagen.

    SvaraRadera
  6. Tjockisen: Du kan absolut ha gröna fingrar! Jag tar död på krukväxter titt som tätt... utomhusväxter är roligare!

    Åsa: DVD.

    Ninis: Jo, den försvann, men inte förrän jag hade sprungit en runda.

    Livet: Jodå, det gjorde den.

    SvaraRadera
  7. Monika: Högst troligt. Trist nog. Jobbet tar så mycket ändå så jag känner att helgen borde jag få vila och njuta! Inte behöva straffas...

    SvaraRadera