söndag 13 mars 2011

Vid 519 tog det stopp

Jag har strukit tre skjortor och en tunika (som jag i vanliga fall aldrig stryker - vad har hänt med mig?! Är det våren månne, som ger energi?)

Jag har ännu inte duschat men det gör jag sen. Sen är väldigt bra. Då kan man hinna med allt och lite till. I alla fall i teorin.

Skrivit har jag faktiskt också gjort. Inte särskilt många ord direkt, jag är uppe i 519 nu varav 349 var skrivna sedan tidigare. You do the maths själv.

Förhoppningsvis blir det ytterligare några ord efter Solsidan. Men så trögt som det går så tvivlar jag ... Alltså, vad gör jag för fel? Varför får jag inte ur mig orden? Jag fattar inte varför det är så svårt.


Tillägg: Nu: 1178 ord. Alltid något.
   .

8 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inget bra svar på det, jag har orden men långsam pekfingervals :-(

    SvaraRadera
  2. Venus: Och jag skriver snabbt. Det kanske är det som gör att det upplevs långsamt... (I wish, typ)

    SvaraRadera
  3. vad är det du skriver på? =)
    sv.tycker nog vi skickar ett fånbidrag...tyvärr.. :)

    SvaraRadera
  4. Erika: Jag skriver på en roman, hoppas jag! Men om den någonsin blir klar återstår att se.

    SvaraRadera
  5. Oslo: Våren är på gång, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  6. Det är nog bara att kämpa på, plötsligt släpper det.

    SvaraRadera
  7. Jag måste vara i rätt sinnesstämning för att kunna skriva. Rätt för just de orden som vill ut alltså.
    Jag skriver med sjukt snabbt, när jag väl skriver... Hm... jag har nog inget bra svar förutom att jag tror att det måste vilja komma ut. En inre kraft liksom,
    kram

    SvaraRadera