söndag 23 oktober 2011

Var är inspirationen?

Jag står nu vid skrivbordet och bara väntar på att få ösa ur mig massor av ord, som bildar meningar och stycken och kapitel. Men så händer inget. Det jag skriver blir inte bra och så raderar jag. Sen skriver jag lite till, blir irriterad och raderar det också.

Maken tycker att jag ska strunta i att redigera och radera och att jag bara ska skriva och skriva och skriva nu och vänta med redigeringen. Men jag blir störd och hämmad av att ha felaktig text i manuset. Hur ska jag göra? Vad är bäst? Vad funkar bäst för mig?

Jag behöver en skrivcoach. Någon som läser och kommer med tips och som peppar mig och inspirerar mig.  Och som talar hur just jag ska göra, vad som passar bäst för mig. För jag fixar inte det själv. Inte idag i alla fall. Eller är det helt enkelt så att jag måste öppna påsen med bilar som ligger på köksön och läskar mig?
        .

2 kommentarer:

  1. Matilda: Nej, det är jag inte men jag har en dröm om att någon gång få iväg ett manus till ett förlag.

    SvaraRadera