söndag 1 september 2013

Sockerbakis

Måste sluta med godis igen för jag mår inte bra av det! Igår åt jag en stor påse tuttifrutti och en påse mjuk turkisk peppar. Maken tog ett par bitar, resten vräkte jag i mig. Eller nej, jag lämnade några stycken, när jag verkligen inte klarade mer. Då tryckte jag ner påsen och godiset långt ner i soppåsen.

Äckligt ju. Maken köpte en liten påse med några salta hårda, och går och tar en karamell lite då och då. Han har fortfarande de flesta kvar. Tråkigt men sunt.

Jag vet när jag står där i affären och undrar om jag ska köpa godis eller inte. För jag är sällan sugen! Istället ser jag till att bli sugen ... lockar belöningshjärnan att trigga igång ett begär. Dumt.

Och idag känner jag mig seg och långsam. Skyller det på sockret och färgämnena och allt det andra som inte är bra. För att inte tala om hur kass jag blir i magen.

Nu ska jag försöka trigga igång skrivlusten. Skulle vilja komma upp i 70' ord innan helgen är slut. Lite väl högt räknat inser jag nu, när klockan tickar snabbt och jag bara stirrar på dokumentet.
.

1 kommentar:

  1. Jag har sedan två veckor lagt av med socker i kaffet och det har minskat mitt sockersug. Men godis har aldrig varit någon favorit, visst blir jag sugen ibland och äter, men jag har aldrig kunnat vräka i mig, jag hinner ledsna ganska fort. Önskar det vore samma sak med goda ostar, korvar och ostbågar...

    SvaraRadera