lördag 23 november 2013

Födelsedagsmiddagen

Kycklingfiléer med fetaost-klet, råstekt potatis med chilisalt och lite timjan och en kall sås med crème fraiche, sambal oelek och örter. Till det ett rött italienskt, väldigt gott vin.

Nu sitter maken hos våra grannar och dricker bubbel och jag är hemma och nattar barnen. Två av tre. Den äldsta har övernattning med sitt fotbollslag.

I morgon ska jag på lunch … med ett gäng tanter. Äldre än jag. Betydligt äldre. Men trevliga, glada och härliga. Kommer bli trevligt.

Nu ska jag återgå till grannarna. Oj, vad jag kommer ångra i morgon att jag inte valde sängen i detta nu. Men hey, man är bara ung och dum en gång i livet. Nej. Man är bara ung en gång i livet. Nu för tiden är man bara dum. Eller nåt.
.

1 kommentar:

  1. Godmorgon! Hoppas du är pigg när du vaknar så du kan umgås med tanterna :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera