fredag 15 november 2013

Lite fånig, I am

Efter en välbehövlig dusch satte jag på mig leggings, kjol och en svart, nästan ärmlös top.
"Vad fin du är mamma" och uppskattande ord från maken. Typ: vadan detta?!

Ja, säg det.

Blev trött på mysbyxorna och allt det bekväma, utslitna och fula … och med lite rött i glaset kändes det helt rätt att klä upp mig lite.

När alla ätit upp skingrades sällskapet och kvar blev jag med min kjol och mitt vinglas … och mitt värkande munsår. H*****e vad jag kommer se ut nästa vecka. I alla fall som det känns just nu.

Vad ska jag göra nu då? Skriva är ingen hit. Den som uppfann kombinationen rödvin + skriva kan inte ha varit riktigt klok. Eller så är det mig det är fel på.

Måla kanske? Ingen lär se skillnad på om jag målat spik nykter eller efter ett glas vin. Eller så lägger jag mig och sover tills det är dags för fotbollsmatch.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar