tisdag 19 november 2013

Sedärja

Jobbat mina fyra timmar idag. Inskolning, vilket medförde två extra föräldrar i verksamheten. (Varför måste både mamma och pappa följa med och titta? Varför inte ta med mormor och morfar och farmor och farf… Nä. Skojar bara. Eller nej. Raljerar.)

Väl hemkommen ringde de från mitt andra dagis. Kunde jag komma dit och jobba? Kollega gått hem och spytt. (Ehhhh. HAT på magsjuka. Verkligen hat hat HAT!). Jag sa nej. Inte på grund av rädsla utan för att jag faktiskt har en träff inbokad, som jag inte tänker avboka eller ens försöka ändra på.

Om ett par timmar ska jag in till stan, uträtta några ärenden och sen sjunka ner i en bekväm fåtölj/soffa/stol/whatever, äta något gott och prataprataprata och lyssnalyssnalyssna. Åh, vad mysigt!
.

1 kommentar:

  1. Låter mysigt (med träff inte kräksjuka). Ha det så trevligt

    SvaraRadera