lördag 16 november 2013

Piffat mig

Ska ner till affären med mina tolvårspluttar. Då måste man ha klänning och nya örhängen.

Oh the glamour in my life.


Nä. Jag brukar inte göra mig till för att handla, men vi ska på bio senare idag. Barnen ska. Med sina kusiner. Kusinernas mamma - min syster - och jag ska promenera lite i staden under tiden.

DÅ måste man vara tjusig! Helst som vi tänkte gå och titta i fönster i Örgryte. Ööööörgryyyyyyte. Fint område. Fiiiiiint. På allvar, jättefina trähus som bara är helt ljuvliga att beundra. Och nej, då åker sköna kläder på igen. Men sminket och örhängerna får hänga med. Hela kvällen.

Nu ska jag ta mina ljuvliga gryn, mitt fula och onda munsår och åka ner till ica. Nej, idag tänker jag inte  skona miljön genom att gå. Det gör jag så ofta annars. Som om det skulle rättfärdiga ett dumt beteende. Det gör det inte.
.

1 kommentar:

  1. Härligt inlägg. Klart du ska göra dig lite fin, det var ju Lördag dessutom. Så roligt att gå runt och titta på gamla trähus. Hoppas att du även får en trevlig Söndag.
    Hej svejs.

    SvaraRadera