söndag 13 oktober 2024

Gnälligt, skrolla vidare!

Skrivandet går segt. Väldigt segt. Jag kör fast, storyn känns trög och tråkig, personerna känns tråkiga och bleka. Jag känner mig kass och trög och seg. Allt känns meningslöst. 

Är det en känsla eller är det fakta?


Vad vill jag? Vad kan jag? (Vad orkar jag?) Är det hormonerna som spökar och/eller hösttrötthet? (Hormonerna spelar en stor roll för tillfället, men är det annat också?) Brist på träning förmodligen.

Att min hälsena dummar sig och gör ont vid för mycket rörelse underlättar inte direkt. Inte heller det faktum att jag är ganska slö och lat these days ... Skulle kunna besöka gymmet lite oftare, köra spinning istället för löpning och styrketräna för att få starkare kropp. Yinyoga för att bli smidigare och lugnare i själen. Men nej, mycket lättare och skönare att klaga. Och gnälla. Och gosa runt i min offerkofta.

Jag måste skärpa mig. Rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar