söndag 20 oktober 2024

Söndag morgon, helt ok

Igår eftermiddag försvann äntligen huvudvärken. Kanske med hjälp av vätskeersättning och lite himalayasalt i ett glas vatten?

Har läst att många kvinnor i min ålder (klimakteriet) börjar dagen med ett glas saltat vatten för att kompensera för nattliga svettningar ... Värt att testa! (I somras var det just vätskeersättningen som räddade mig i Spanien. Två glas om dagen fick värken att försvinna och mig att överleva i värmen.)

Lagom tills det var dags att slumra i soffan skickade syrran och undrade om vi ville komma in på lite vin och ost ... Trots rödvin, dock inga mängder, vaknade jag utan huvudvärk idag! Ibland behövs inga mängder rött vin för att värken ska triggas och jag var lite orolig att det skulle bli ännu en dag med ont. Jag låg dessutom vaken ett tag vid 03:40 och kanske en trekvart framåt ... ingen höjdare för humöret. 

Vi får se om saltet gör någon nytta eller om det helt enkelt var slut på huvudvärksperioden för den här gången. Fortsättning på mitt oerhört spännande liv lär följa ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar